Powered by Blogger.

SKETCH TASK 1

>> 15 Jul 2011

Assalamualaikum/salam mahasiswa


Tarikh : 8 Julai 2011
Lokasi : Lecture Hall A


Setiap minggu, hari jumaat merupakan hari untuk submit exercise-exercise bagi subjek Graphic Communication 1 (AED 1016).


Date kat atas ialah tarikh kami submit sketch task 1 iaitu Freehand Pattern. Kami diarahkan supaya melakar satu pattern yang ditetapkn temanya tetapi diberi kebebasan dalam menggunakan tona pensil yang berbeza dari 2H - 8B berdasarkan kreativiti sendiri.


Aku nak share sikit apa yang aku dah buat. Menda nie aku buat basic je based on instruction yang dah dibagi disebabkan kekeringan idea ketika itu. 


lukisan yang hampir siap



Inilah hasil sketch task aku. 2 hari kot buat menda nie. Sejujurnya, aku ada guna pembaris masa awal-awal tapi sikit je (tak kan tak leh kot), lepas tu freehand sampai habis. 


Alhamdulillah,aku berjaya menyiapkan dengan awalnya. Takde la nak overnight and last minute working malam last before submit date tu.


note : Sesetengah daripada kita still menggunakan pembaris walaupun ia freehand task untuk melukis garisan tegak tetapi Allah tidak memerlukan apa-apa alat untuk berdiri sendiri.


itu sahaja untuk kali ini...
ok,sekian...

11 comments:

. 15 July 2011 at 23:55  

bangga dengan kau!

Good Job

the name is farah 16 July 2011 at 01:15  

cantik seyh..

MUHAMMAD BIN SIFYAN 16 July 2011 at 11:47  

hanna : ape yg nk dibanggakn...biase je...

farah : thanks la ye...x ar cantek mne pon...

Mr. BLuR~ 18 July 2011 at 14:54  

mengapakah dibandingkan kerja GC dgn kekuasaan ALLAH..? =.=

MUHAMMAD BIN SIFYAN 22 July 2011 at 03:19  

bkn bandingkan...
cuma peringatan je...
sori la ek kalo ade silap ape2...

.::nisa::. 22 July 2011 at 09:32  

co0l gile la mad. ;)

MUHAMMAD BIN SIFYAN 30 July 2011 at 10:51  

nisa,mekasih la ye...
takde lah cool sgt...

Homestay Dinamik 30 July 2011 at 20:20  

mantap gile..! 1st impression aku nampak macam cross.. haha

MUHAMMAD BIN SIFYAN 1 August 2011 at 11:36  

thanks...
sabri,agk2 ar cross...
gabungan bntuk tambah n darab la...

Mr. BLuR~ 2 August 2011 at 02:45  

x lawa la,siyez x lawa..

MUHAMMAD BIN SIFYAN 4 August 2011 at 16:36  

mr.kabur,thanks ye...
aku tau ko nye lg lawa...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP