Powered by Blogger.

SKETCH TASK 2

>> 1 Aug 2011

Assalamualaikum/salam ramadhan


Tarikh : 1 Ogos 2011
Masa   : 12.00 a.m
Lokasi : Dorm 213,Mahallah Abu Bakar


Tepat jam 12 pagi, aku berjaya menyiapkan satu drawing yang agak payah untuk disiapkan.


Dalam task ini kitorang disuruh lukis senaskhah Al-Quran, rehal dan tasbih dalam satu kertas lukisan.Kemudian,pilih satu daripada style rendering dan shade and shadow pada lukisan yang dah dibuat.


So,sebelum aku buat, aku ada tanya-tanya kat dalam group batch 55 untuk nak carik idea sikit.


Idea 1


Idea 2


Kemudian,setelah beberapa saringan serta ubah suai sana dan ubah suai sini,aku dapat satu idea baru yang hasilnya terjadi seperti lukisan di bawah.


style render : Scribbling
                    
Idea 3
                  
task completed
                   


So,drawing atas nie yang akan aku submit kat lecturer aku pada 2 Ogos 2011. Jadi,di kesempatan ini, aku nak ucap terima kasih ar kepada member-member yangg dah banyak komen kat lukisan aku.


itu sahaja untuk kali ini...
Selamat Berpuasa!!!
Selamat Berbuka!!!


note : Idea yang berbeza-beza mungkin boleh mendatangkan banyak manfaaat berbanding satu idea yang tetap sahaja.


ok,sekian...

2 comments:

Unknown 9 August 2011 at 03:36  

sangat menarik lukisan yg dihasilkan....
terpegun jap!huhu

MUHAMMAD BIN SIFYAN 9 August 2011 at 12:27  

time kasih atas komen anda...
tapi takde la menarik sngt...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP