Powered by Blogger.

BELAJAR

>> 15 Sept 2011

Assalamualaikum/salam lebaran


Pesanan buat rakan-rakan :
Kepada member-member yang nak terbang ke oversea tu, aku nak ucapkan "Selamat Berjuang Sahabatku". Semoga selamat tiba di sana.


"you can fly anywhere" : a part of lyric
             
Bagi yang tak dapat belajar kat luar negara tu toksah la nak dengki-dengki tapi kita sama-sama doa so that kita semua berjaya dalam bidang masing-masing. Aku tak maksudkan siapa-siapa kerana aku sampaikan umum.


Ada orang teringin gila nak study kat oversea. Mungkin seronok kot dapat jalan-jalan, dapat jadi hot stuff sekejap.


tetapi bagi aku :
Biasa je. Kakak aku study kat oversea jugak tapi tak la aku beriya-riya sangat nak ke sana.


pada pandangan aku :
Pemilihan bidang atau jurusan itu lebih penting berbanding pemilihan tempat belajar kerana jurusan yang tepat akan menentukan masa depan kita sebagai apa dalam era kerjaya.


*daripada hang blajaq medic atau apa-apa bidang pun kat mesir tu tapi balek tak dak hasil, lagi bek aku blajaq architecture kat uia nie tapi dapat kerja kat mana-mana firma.


Yang atas ni contoh je la. Takde kaitan dengan siapa-siapa pun.Sekarang ni kita fokus dengan course kita. Persoalan dengan tempat belajar tu kita tolak belakang dulu.


Yang penting, bukanlah kerja yang dikejar semata-mata tetapi keredhaan dan keberkatan daripada Allah SWT juga harus dicari.


itu sahaja untuk kali ini...
mintak maaf jika ada tersilap tutur kata...


note : Tuntutlah ilmu di mana-mana pun asalkan ia berteraskan Al-Quran dan As-Sunnah.


ok,sekian...













3 comments:

NIFA 15 September 2011 at 20:45  

setuju! belaja kat mana mana pon same je. asal kita semua tahu apa matlamat masing-masing. semua sama kan?:))

.::nisa::. 15 September 2011 at 22:56  

like la mad. :D

MUHAMMAD BIN SIFYAN 17 September 2011 at 11:25  

hanifatin : betul2...sume sama je...x de beza pon..

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP