Powered by Blogger.

CARA MENGHAPUSKAN TIMELINE DARI FACEBOOK

>> 23 May 2012

Assalamualaikum/salam mahasiswa


Di bawah ini saya akan tunjukkan beberapa langkah untuk mengembalikan layout profile anda kepada yang asal atau erti kata lain hilangkan timeline dari profile facebook kita.


Saya juga merupakan mangsa Timeline layout ini. Sebenarnya layout tu tak menjadi masalah pun cuma saya lebih suka layout yang lama. 


Timeline layout


Cara yang saya akan tunjukkan ini adalah untuk pengguna browser RockMelt dan Google Chrome. Pengguna browser lain juga boleh guna cara ini tapi ada some steps yang perlu ditukar.


Step 1 : buka web atau taip www.timelineremove.com dan scroll down seperti paparan yang tertera di bawah. Pilih dan klik pada browser yang kita gunakan.


www.timelineremove.com


Step 2 : Setelah anda klik pada logo browser yang anda gunakan, Command Button akan keluar di bahagian bawah skrin anda untuk mengesahkan anda pada step yang seterusnya. Klik butang continue.


command button


Step 3 : Kemudian Dialog Box seperti di bawah akan keluar. Klik Install dan tunggu sehingga selesai ia dimuat turun.


dialog box untuk install timeline remove


Step 4 : Selesai proses install, logo Timeline Remove akan tertera di bahagian tepi jika anda menggunakan browser RockMelt. Check untuk mengenal pasti sama ada ia berfungsi atau tidak.


icon timeline remove di bahagian kiri skrin


Step 5 : Pergi ke profile facebook anda kemudian refresh page tersebut. Anda akan lihat profile anda kembali kepada layout yang asal.


layout lama

Tambahan : Jika anda ingin menukar semula kepada timeline layout, hanya klik pada icon timeline remove dan klik pada logo hijau (tanda betul) atau logo merah (tanda pangkah) untuk menukar status timeline remove. Kemudian refresh page tersebut.

status : on

status : off

note : Cara ini hanya berkesan untuk PC/Laptop kita sahaja. Maknanya kita sahaja yang akan nampak layout kita dalam bentuk yang asal. Friends kita tetap nampak timeline pada profile kita. Jadi, ajaklah kawan-kawan kita semua install Application Timeline Remove ini supaya profile kita kelihatan layout lama daripada tatapan friends/kawan-kawan kita juga.

itu sahaja untuk kali ini...
ok,sekian...
"Allah Lebih Mengetahui"

4 comments:

Lutfi Azmi 24 May 2012 at 01:23  

tapi aku lagi suke timeline . hahaha

MUHAMMAD BIN SIFYAN 24 May 2012 at 03:11  

kalau suke takyah remove pon takpe...

.::nisa::. 7 June 2012 at 01:59  

eh? ada gambar defult aku! kekeke

MUHAMMAD BIN SIFYAN 14 June 2012 at 07:55  

alah, nasib je tu ada dp kau..
dan-dan time aku print screen ada kt stu..

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP