Powered by Blogger.

KELUAR MALAM

>> 15 Apr 2011

Assalamualaikum


Tarikh : 5 April 2011
Masa   : 12.00 pagi - 3.15 pagi
Lokasi : Pusat Karaoke Bintang Gemilang,Shah Alam


Pada suatu malam,sepupu aku (Azrin) ajak aku keluar. Katanya nak tengok bola. Aku tak tau malam tu match apa. Aku pun yes and follow je la. (padahal malam tu takde match pon)


Aku ikut je si Azrin nie. Jumpa sorang brother yang kerja dengan dia kat Nando's. Katanya pergi sekali naik kereta dia. Aku pun masuk je ar. Bukak pintu dah memang ada member-member yang lain.


Aku tanya Azrin nak ke mana. Dia jawab yang dia pun tak tahu. Jalan agak dalam 30 minit dari rumah sepupu aku. Kitorang sampai kat tempat yang dalam sikit. Jauh dari bandar besar. Rupa-rupanya brother tu bawak pergi pusat karaoke. Aku tengok tempat tu lain macam je.


Then,kitorang naik atas. Sampai-sampai je. Perghh!!! first time aku gi tempat nie.


Welcome to Bintang Gemilang
                  
komputer untuk pilih lagu
                    
melalak dalam bilik karaoke
                         
Masa nie kat dalam bilik karaoke, sepupu aku dengan brader-brader lain nyanyi. Suara boleh tahan 'sedap'. Pastu aku keluar dari bilik tu. Nak gi bilik air jap.


Yang nie mencabar sikit. People are smoking everywhere tu tak yah cite la. Memang ramai merokok kat situ. Nampak orang main snooker. Diorang bukan main untuk fun-fun tapi diorang main style JUDI setiap player taruh duit gilir-gilir sebelum shoot. Pastu nampak minah-minah seksi sambil joget. Pacaran berpegangan tangan tu dah biasa. Ada satu meja,nampak orang main poker.


kat sekolah dulu mana kita tau takat mana kita nie. Korang tak leh nak cakap "hang teruk!!! pi tempat-tempat maksiat nie". Sebenarnya,kita kena try tempat-tempat gini. Baru la nampak kat luar nie macam mana tapi aku tak kata wajib pergi. Cubalah kalau nak, baru teruji sikit diri kita tu.


note : Walaupun kita dicampakkan di mana-mana pun,jika iman kita teguh dan mantap,kita akan selamat.


itu sahaja untuk kali ini...
ok,sekian...



4 comments:

Cik_Sha 15 April 2011 at 09:38  

wee~mad!
kalo aku da lame aku balik naik teksi jer...
serius takot!!

MUHAMMAD BIN SIFYAN 15 April 2011 at 21:58  

duit tak bawak time tu...
nak balik naik teksi mende nye...
lagi pon mne ade teksi mlm2 buta cmtu...

Cahaya Kemuliaanku 2 September 2011 at 18:46  

there is a misconception. bukan begitu caranya untuk mengetahui tahap keimanan kita.

MUHAMMAD BIN SIFYAN 15 September 2011 at 15:54  

thanks ingtkn...
mmg bkn ni cara yg sbenar nk uji keimanan...
cuma nk tgok kita boleh bwk diri ke tidak...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP