Powered by Blogger.

JAWAPAN

>> 5 May 2011

Assalamualaikum/salam lepasan SPM


Memandangkan begitu ramai member-member aku suruh post pasal 20 soalan pelik nie. Jadi aku akan cuba jawab sejujurnya yang mungkin.


1) give 5 simple words bout kisas…
- secara
- jujurnya
- kukatakan
- KISAS
- Terbaik!!!


2) korg rse korg meletop kt skul…
- bukan aku pasang bom pun kat perut aku...
- tak meletup kot...


3) pe perasaan mse ari pendaftaran. spe org 1st korg tego..korg redha dgn warna file yg diberi?
- Gumbira...
- Kak Nurul Azreen...(senior sekolah lama aku)
- redha je la.Memang tak leh lari,dari sekolah rendah sampai sekolah menengah asyik rumah HIJAU je...


4) pe yg korg bangga kt skul?
- ada White House...
- ada tangga tergantung...
- macam-macam lagi...


5) tempat paling korg suke kt skul…
- kelas 509 (Tempat aku buat bising dengan classmates aku)
- Meja bulat sebelah musolla (Port bukak kedai kopi)
- macam-macam lagi...


6) wat is ur nickname in skul..
- mad
- mamat
- muhammad
- nerd
- pendiam


7) brape kali korg attend gotong- royong? .. pernah escape prep?bpe kali?kat mana n buat apa..??
- banyak kali attend...
- banyak kali escape...
- berapa kali tu sampai tak leh kira dengan jari...
- kat rumah Ustaz Ismail...
- tolong sidai kain kat ampaian...


8) bile 1st time korg break da rules? N how bout da last time?
- masa form 4
- masa form 5
- kalau stayer,last time masa upper 6 kot


9) brape kali korg singgah kantin sehari…
- entah la...banyak kali jugak..
- tak mati pon kalau sehari tak pergi kantin...


10) sume org de kng manis.. so korgnye kngn pahit?
- kenangan pahit? 
- mungkin nie kenangan manis gak kot, makan penampar sulung pengetua kat sebelah Dewan Ulul Albab (DUA)...


11) andai korg dtaklifkn sbgai KU or TKU… bygkn… n cerita pe yg bkal terjadi..
- nak tengok kisas jadi henry gurney,lantiklah aku jadi KU...


12) igt lagi msjid sultan sulaiman… pe korg wat kt sne?
- ingat
- kalau muslimin macam-macam kot diorang buat...
- panjat menara masjid,skodeng Klang dari atas...


13) pe yg terjadi kt dwn kuliah? 
- port belakang menjadi idaman...
- aku suka main lampu dewan ulul albab...
- macam-macam lagi yang berlaku kat sini...


14) korg ttbe kena jd pres badar or hawa? Amcm… layakkh anda? Pe yg bakal berlaku…
- boleh pulak tiba-tiba...
- kalau aku sorang je stayer...layak kot...
- mungkin kisas jadi sekolah pondok...
- punya la baik budak-budak di bawah pentarbiahan aku masa tu...


15) brape kli korg outing dlm sebulan…dgn spe.. or solo? Tmpat pling jauh korg prnh g?
- banyak kali sebab bila nak outing mintak je kat Ustad Mail...
- dengan budak-budak kisas la,tak kan dengan budak-budak seri istana...
- Jaya Jusco Bukit Tinggi (kisah selanjutnya,tanya la Fadhil ke Sabri ke)


16) soalan plg simple…. Pernah fly?
- come on la...soalan spm ke nie?
- semua orang boleh jawab kot...
- pernah


17) pebenda yg korg harap akn jadi.. tp ianya tak tercapai akal.. n confirm xkn jdnye!
- nak jadi pengetua kisas sekarang...
- akan datang tu mungkin boleh jadi...


18)kalau diberi peluang balik mse form4/form5 apa yg korang nak buat..??
- nak rampas jawatan Fitri Fahmi (jangan marah ye Fitri,gurau-gurau je)


19)kalau korang tak masuk KISAS agak2 kat sekolah lama apa cerita korang ek..??
- mungkin bercouple
- mungkin mero...rokok (bukan rogol)
- mungkin Sijil Menengah Agama (SMA) dapat mumtaz...
- penggunaan mungkin di atas tak semestinya jadi...


20)soalan last:decribe in 4 words tentang diri korang {sebelom:semasa:selepas} jadi warga KISAS..
- sebelum : kenapa aku yang dapat?
- semasa   : seronok rupanya duduk kat sini...
- selepas  : kini hanya tinggal memori...


note : kadangkala benda yang kita sangka baik,padahal di sisi Allah tak baik pun dan kadang-kadang benda yang kita sangka tak baik,rupa-rupanya baik di sisi Allah.


Apa-apa pun, jadikanlah menda alah kat atas nie satu pengajaran kalau yang tak elok dan satu ikutan kalau yang elok. Sebenarnya,banyak gak benda yang aku kelentong kat atas tu.


itu sahaja untuk kali ini..
ok,sekian...

4 comments:

Cik_Sha 5 May 2011 at 18:24  

orang panggil mad pendiam?!
aku musykil!!

MUHAMMAD BIN SIFYAN 6 May 2011 at 01:29  

caye je...
aku tipu la...

Lalaland 9 May 2011 at 09:07  

haha. pendiam konon. puiii

MUHAMMAD BIN SIFYAN 9 May 2011 at 10:04  

yang ko percaya asal...
aku kelentong je...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP