Powered by Blogger.

PILIHAN

>> 19 May 2011

Assalamualaikum/salam mahasiswa


ARKITEK VS PENSYARAH BAHASA ARAB

Seni Bina atau Bahasa Arab?

Architecture or Arabic Language?

Handasah Mi'mariyyah au Lughah Arabiah?


Setelah beberapa saringan dilakukan, dengan doa dan harapan berserta solat istikharah, aku fikir masak-masak bahawa aku akan pilih ARCHITECTURE sebagai pilihan course atau program untuk aku sambung belajar nanti.

Faktor 1 :
Aku rasa leceh la nak tukar-tukar course nie. Banyak prosedur-prosedur yang nak kena buat. Nak kena isi borang tu, nak kena isi borang ni. Kena jumpa orang tertentu lagi. Lepas tu kalau tak ada kekosongan tetap tak dapat gak tukar course yang dimintak. Buang masa dan meletihkan.

Faktor 2 :
Selepas aku servey dan meniliti maklumat batch aku, terdetik pulak di hati ini nak jadi wakil batch aku yang study course tu sebab tak ramai di kalangan kami yang memilih Architecture sebagai major course mereka setakat ini.


InsyaAllah, saya akan menyambung atau melanjutkan pelajaran saya dalam bidang Seni Bina ini di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) di mana universiti ini menjadi salah satu pilihan utama pelajar-pelajar KISAS.

Pesanan buat diri saya dan rakan-rakan, bersabarlah anda semua bagi teman-teman yang tak dapat JPA/MARA/Maktab atau IPG/Matrik/IPTA or any scholarships. Mungkin rezeki kita kat tempat lain.


Allah berfirman di dalam Al-Quran yang bermaksud :


"janganlah engkau bersedih,sesungguhnya Allah bersama kita"     (surah At-Taubah : ayat 40)


note : Allah itu Maha Perancang dan Penentu Segalanya. Mungkin ada hikmah di sebaliknya apa yang diberikan kepada kita itu. Jadi,kita terima sahaja dengan hati yang terbuka dan redha dengan apa yang ditawarkan itu.

ok,sekian...



10 comments:

MunaTasnimKhairuddin 19 May 2011 at 06:26  

mana2 pon sama :)
gudluck..berkampung la korg kt UIA tuh~HAHA

faDHiL aRiS.. 19 May 2011 at 07:30  

haha,lagu die ak suke..
ha,jge khairi btol2 taw..=)

MUHAMMAD BIN SIFYAN 19 May 2011 at 08:34  

muna : reunion kisas kat uia...

fadhil : ok2...aku jaga dia elok2 nanti...

mrs him 19 May 2011 at 09:29  
This comment has been removed by the author.
mrs him 19 May 2011 at 09:38  

TOLONG DESIGNkan aku SATU ISTANA ^^
lapan tahun dari sekarang

Mohd Aidil 19 May 2011 at 17:18  

erm..betul gak kata kau dlm entry tu...la tahzan in allaha ma'ana..okey, goodluck n may allah bless you...!

MUHAMMAD BIN SIFYAN 19 May 2011 at 20:32  

shafiqah,nanti aku design kan pondok untuk ko...
ko tak leh dok istana...

MUHAMMAD BIN SIFYAN 19 May 2011 at 20:32  

aidil,thank you ye...
ko pon nanti blajo leklok...

mrs him 19 May 2011 at 22:58  

cehhh, bg aku yg pondok je buat apa?
okay lah, klu pondok tu lawa, takpe

*aku cari arkitek lain je lah

MUHAMMAD BIN SIFYAN 22 May 2011 at 09:56  

ye lah2...
nanti aku design kan banglo utk ko...
org kecik nak dok umah beso2...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP